Spring til hovedindhold (tryk på Enter)

Returnering

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos AJ Scooters.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare..

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@ajscooters.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

FORTRYDELSE AF EN DEL AF KØBET

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

RETURNERING

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. På Shipmondos website kan du købe returfragt. Din aftalepart er Shipmondo, når du køber pakkelabel

VARENS STAND, NÅR DU SENDER DEN RETUR

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

AJ Scooters

Lysagervænget 39

8722 Hedensted

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Sender du pakken til en pakkeshop, opkræver vi et gebyr på kr. 100,00.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

INGEN FORTRYDELSESRET

Disse aftaler kan du ikke fortryde:

  • Events hvor der på forhånd er fastsat en dato.
  • Varer, der skal fremstilles eller tilpasses efter forbrugerens individuelle behov såfremt udførelsen, fremstillingen eller tilpasningen er påbegyndt. Det gælder dog kun, når du forinden har givet samtykke til, at AJ Scooters kunne begynde udførelsen m.v. inden fortrydelsesrettens udløb.

OMBYTNING

Vi tilbyder ikke at bytte produkter. Hvis du ønsker at bestille et nyt produkt, er du altid velkommen til at lægge en ny ordre!

REKLAMATIONSRET

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Såfremt en vare skal vurderes af AJ Scooters i samråd med vores leverandører/producenter i forhold til en reklamation, kan du gribe det an på følgende måder:

  • I de fleste tilfælde kan reklamationer håndteres uden, at du skal indsende produktet. Send en mail med billeder/film af produktet, samt en forklaring på, hvordan du opdagede manglen.
  • Indsend produktet med en udførlig beskrivelse af problemet, samt en beskrivelse af hvordan du opdagede manglen.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

AJ Scooters

Lysagervænget 39

8722 Hedensted

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.

KLAGEADGANG

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@ajscooters.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr.

TOLD & MOMS

Til Danmark og andre EU-lande skal der ikke betales yderligere moms eller told-gebyrer udover den pris du ser og betaler hos AJ Scooters. Handler du fra en adresse uden for EU (f.eks. Grønland), skal du ikke betale den danske moms på 25%. Læs mere om told og moms udenfor EU.